La galeria Alta s’estrena a Paris Photo amb una retrospectiva de Masats

Andrés Luengo, Bon dia, 5 November 2024

Bon dia

 

És la primera vegada que es veurà l'obra del fotògraf català a la capital francesa.

 

Sense fer soroll, la galeria Alta que Pancho Saula regenta a Anyós ha fet un pas més en la seva expansió internacional, i des d’avui i fins diumenge consagra a una retrospectiva a Ramon Masats (1931-2024).

 

I no és casualitat, perquè el fotògraf català és el protagonista de l’exposició amb què Saula va obrir al setembre la temporada d’Alta, i ell mateix s’ha pres com una qüestió gairebé personal la difusió del llegat de Masats, que tot i figurar a les col·leccions del MoMA, el Reina Sofía i l’IVAM sempre havia quedat a l’ombra de companys de generació com Miserachs i Català Roca.

 

Si això és així a Espanya, encara més a França, i d’aquí la transcendència de plantar una pica a Paris Photo, la fira més important del calendari mundial. Amb l’afegit que és la primera vegada que es veurà la seva obra a la capital francesa i que l’estada a París del 1962 va ser per a Masats un punt d’inflexió en la seva fotografia.

 


 

THIS IS THE FIRST TIME THAT THE WORK OF THE CATALAN PHOTOGRAPHER WILL BE SEEN IN THE FRENCH CAPITAL.

 

Without making noise, the Alta gallery, run by Pancho Saula in Anyós, has taken another step in its international expansion, and from today until Sunday, it is dedicating a retrospective to Ramón Masats (1931-2024).

 

And it is no coincidence, because the Catalan photographer is the protagonist of the exhibition with which Saula opened the Alta season in September, and he himself has taken it as a nearly personal matter to promote Masats' legacy, who, despite being included in the collections of MoMA, Reina Sofía, and IVAM, had always remained in the shadow of generation peers like Miserachs and Català Roca.

 

If this is the case in Spain, it is even more so in France, hence the significance of establishing a presence at Paris Photo, the most important fair on the global calendar. With the added note that this is the first time his work will be seen in the French capital and that his stay in Paris in 1962 was a turning point in his photography.

of 74